deprimerad

imorgon ska jag ringa min barnmorska. boka ny tid samt informera henne om att jag är djupt deprimerad just nu.
trodde inte depression under graviditeten var direkt "farligt" men efter att ha läst på så har jag insett att jag behöver hjälp nu innan det blir värre.
eftersom jag tidigare varit deprimerad (hela min tonårsperiod samt tidigare) så är det viktigt att inte falla till i gamla rutiner. depression tidigare / under graviditeten kan leda till förlossningsdepression (min största mardröm)
läste att det är vanligt att gravida behandlas med mediciner för just depression och det vill jag absolut inte. jag avskyr allt som har med mediciner att göra.
jag tror att det som skulle fungera för mig är att prata med någon, lära mig lita på folk igen, att våga öppna mig.

det är så enkelt att skriva ner sina känslor men att faktiskt berätta för någon hur man egentligen mår är ett utav det svåraste jag vet.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!