10 saker om min graviditet

1. jag hade ingen aning om att jag var gravid. det var min sambo som tyckte att vi skulle testa oss, min mens var 2 dagar sen och jag hade mensvärk men den dök aldrig upp.

2. i 4 dagar övervägde jag om hur vi skulle göra, abort fanns aldrig på kartan.

3. jag spydde i tre veckor vilket slutade med -6 kg på vågen.

4. jordgubbar och pannkakor var det äckligaste jag visste innan jag blev gravid men kunde äta det fler gånger i veckan under graviditeten. idag äter jag återigen inte pannkakor men gärna färska jordgubbar 🍓

5. mina första cravings var makrill i tomatsås med ett glas apelsinjuice jag åt det så mycket att jag tillslut kräktes av det.

6.mina föräldrar blev överlyckliga när dom fick veta att dom skulle få bli mormor och morfar 👴 👵 mamma grät och pappa jublade, jag vågade dock inte säga det till dom så jag skickade iväg ett mms på graviditetstestet ^.^

7. när jag var i vecka 6-8 opererades jag i vaket tillstånd, någonting jag aldrig mer vill uppleva.

8. jag fick havandeskapsförgiftning utan att märka av det.

9. jag kände på mig att Jin skulle födas i mars och inte i april som var sagt.

10. förlossningen är det absolut coolaste jag har upplevt och skulle så gärna vilja ha filmat hela förloppet.





Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!