barnfetma?

jag hänger en del i olika mamma grupper på Facebook och det talas ibland om barnfetma.
att var tredje barn lider utav det..
1. jag avskyr att folk analyserar barn på det där sättet..
2. vem eller vad bestämmer om en unge är tjock eller inte? Bmi? Pft bullshit.

alla barn har olika tillväxt perioder i livet vilket kan göra dom rundare under en viss tid.
det finns barn som äter bra och rör på sig och ändå är "knubbiga"och vad gör det?

igår vad vill påminna Ikea och då slog det mig att jag skulle kika efter "större / knubbiga / tjocka barn"
eftersom en av tre är överviktig enligt tidningar / statistik.

jag såg över 90 olika barn på Ikea igår..vet ni hur många som var överviktiga? INTE EN ENDA..
En slump? eller betraktar vi alla storlekar på olika sätt? isåfall.. vem
avgör när var och hur ett barn behöver gå ner i vikt...(?)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!