nässlor hör hemma i skogen!

- Igår kväll vaknade jin i panik och kliade nästan sönder sig. 
Efter en stund somnade han på mig samtidigt som jag strök honom över ryggen med naglarna, men så fort jag slutade så vaknade han..
Efter en stund tog jag av pyjamasen och ungen var TÄCKT av stora fläckiga upphöjda märken.
Vi förstod att han haft nässelutslag under de två dagarna med feber men när dessa utslag började bli i samma storlek som en vuxen hand var det inte speciellt kul längre samt att det hade spridit sig till ansiktet och näsa/haka/mun
Vi ringde 1177 som tyckte att vi skulle åka in med honom för säkerhetsskull. 
Sagt och gjort så packade vi in oss i bilen och var förberedda på det värsta (fullt i väntrummet osv)
Men nej, en person var före oss i kön när vi kom in 😄😄😄😄
Jin blev undersökt lite fort och dom försökte ta temp men han ville inte alls att dom petade på honom 

Istället fick vi ett eget rum,  sen kom det två sköterskor som hade med sig såpbubblor, de lyckades tillslut ta tempen på jin, 38,5-38,9?jag minns inte.
Dom ringde efter läkare som.berätta att det var nässelutslag, kraftig sådan men att vi inte behövde vara oroliga :)
Jin var även röd i halsen så gissade på virus. 
Han fick en dos antihistamin+ utskrivet på recept sen fick vi åka hem. 
Väl hemma somnade vi alla i sängen och vaknade kl 09 till en jätteglad unge 😘😚😘😚😘😚






Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!