mammor som bantar/ "är fit"

Detta är vad jag ser så fort jag hör om mammor som "ska bli av med mamma kilon "/komma tillbaka till kroppen dom hade innan graviditeten, helst innan dom lämnar BB
Jag kräks på era barns framtida känslor. 
Om ni bara visste vilken bana ni sopar framför dessa barn. Bli inte chockade när barnen sedan kommer och säger att dom är tjocka/inte duger.
Jag önskar så innerligt att man kunde köpa hjärnceller på lösvikt 



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Jag vet vad ju exakt vad du pratar om. Jag är så rädd att Betty ska bli lika lidande över sitt eget utseende som jag själv är.
Det är absolut inget jag vill henne, hon ska få växa upp till en lycklig tjej som inte ska behöva tänka på vikt eller utseende och bli stark i den hon är.
Jag har nästan alltid vart modell större och har så länge jag kan minnas haft olika program, dieter och aktivitetsscheman.
"ät aldrig efter kl 18"
"om du ska ha godis så får det inte kosta mer än 15kr" osv..

Varje dag i skolan vart jag mobbad för min vikt, Jag grät och vägrade tillslut att gå överhuvudtaget.
dom andra barnen kastade grus efter mig och ja viktmobbningen fortsatte hela skolgången.

Min pappa ringde och "nöffade" åt mig och bad mig skaffa ett par adidas så jag kunde röra på mitt fläsk..

Jag vill aldrig att Betty ska behöva genomlida det jag har gjort, men jag tänker aldrig begränsa henne i saker hon vill äta eller sätta henne på dieter.
Lite sunt förnuft och massor med lek ute i naturen är det som behövs för att hon ska kunna vara hälsosam.

Jag försöker tänka mig för redan nu vad jag säger och hur jag uttrycker mig för jag är definitivt inte hälsosam.
Jag kan inte ens se att jag är smal utan hela tiden så ser jag mig som typ 60 kilo tyngre.

det jag ville framföra var väl att det inte alltid är så lätt att tänka på hur barnen påverkas av en själv i denna vikthets.
Men allt jag vill är att hon växer upp och trivs med sig själv hur hon än ser ut!

Ha det bra,
/Sandra

2015-10-26 | 18:07:37




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!