Mamma Vill Inte Amma.

Alla är vi feministiska systrar tills den dagen någon nämner flaskmatning. 
Då kommer de klassiska "youre a fucking bitch" facet fram.

Ju äldre man blir desto klokare blir man? Nej det har bevisat motsatsen sedan Facebook kom till.
Jag snubblade över en amningatråd på något jävla forum igår där ALLA KVINNOR SKA AMMA.
Jag är pro amning, jag är pro flaskmatning, för EC. För bärsjal/bärsele,  vagn, samsovning, sova i egen säng you name it.
Det som passar eran familj är det bästa för eran familj. 
Men nej.. Jag har så fel att vara en stöttande person i alla barnfrågor. 
Jag har fel.
Fel på alla sätt.
Det ska häcklas, skrattas och hånas. 
Värst är det faktiskt när MÄN lägger sig i och säger att "klart en kvinna ska amma.."
Ja, varsågod. Ta kvinnliga hormoner du också och hjälp till istället. 

Undra hur länge män skulle klara av att amma om de också producerade mjölk. Hur skulle dom reagera på såriga bröstvårtor, infektion, mjölkstockning osv.. Ni vet den där standarden som hör till spädbarn. 


Jag blir jätte provocerad när folk lägger sig i hur andra väljer att göra. 
Jag helammade inte jin överhuvudtaget, vet ni hur ofta jag får det kastat i ansiktet?  Vet ni hur ofta jag fick dömande blickar/kommentarer när jag berättade det för omgivningen som promt skulle veta hur ofta och mycket jin sög på mina bröst.
DAGLIGEN blev jag påmind om vilken sämre mamma jag var som valde bort amningen mer och mer.
På ett sätt hyser jag fortfarande agg mot dessa människor. Hur dom på fullaste allvar tyckte att det var okej att ifrågasätta / peka ut och döma mitt val.
Medans kim däremot blev hyllad som en fantastisk och engagerad pappa.
JAG bar runt på sonen i 9 månader, JAG kämpade i 28 timmar med att få ut honom, så pass mycket att min kropp började säga ifrån. 
JAG kämpade med att inte vilja begå självmord efter födseln. JAG kämpade med.amningen som jag inte ens ville ge mig in på överhuvudtaget. JAG kämpade med att återhämta mig från en fruktansvärd förlossning och ett kejsarsnitt som gjorde mer ont än värkarna.
JAG var den som fick utstå all skit pga att jag inte orkade och ville amma min son.
Automatiskt blev jag en dålig mamma som var oansvarig och inte ville "det bästa för mitt Barn"
Medans pappor blir glorifierade 😇 som grekiska gudar sitter vi mammor där och undrar vad fan hände egentligen? 
Det pratas högt och brett om hur fantastiska män är som blandar i ordning en flaska och matat barnen, vilken HERO! 
Nästa sekund hoppar vi över till det motsatta könet,  ni vet den där lata sorten som inte ens kan palla lite mjölkstockning och såriga bröstvårtor ✌

Vet ni även hur ofta jag har fått höra om hur bröstmjölken kommer att bota alla världens problem/sjukdomar ?  Vet ni hur ofta vi kvinnor pumpas i att amning är bra för att slippa bröstcancer?
Hur kul är det att höra om man trots amning får bröstcancer någongång i livet?

Jag blir så arg över hur folk behandlas olika.
Oavsett vilken kategori vi tar. 
Ibland undrar jag inte om vi skulle behöva utplåna jorden för att bygga upp den på nytt.

✨ Feministiska systrar är vi allihopa tills det handlar om amning. Då är det istället en krigszon 

#FuckYou 



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sandra j

Så tragiskt och tyvärr sant..
Varför ska andra människor lägga sig ens eget val?
Då vill jag egentligen poängtera ut att det inte bara gäller amningsfrågor.
Varför får man inte leva utan att ha massa människor som ska kommentera hur jäkla fel allt man gör är.
Man tappar hoppet för mänskligheten..

Du är iallafall väldigt grym Emma!
Någon som du borde faktiskt vara en förebild för människor.
Du har även ett väldigt skönt sätt att skriva på! Kanske dags att försöka få en egen tidningsspalt eller liknande?
Ha det bäst!
Kram

2016-01-06 | 22:16:06




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!