en typisk mamma

åh vad jag är duktig (måste få skryta en aning).
ordning och reda lådvin på fredag brukar man ju säga.
varenda morgon startar jag dagen med att diska och plocka här hemma, blir både disk och annat när man har besök dagligen.
folk är som bebistokiga just nu, vallfärdas nästan från mekka för att kika på Jin.
har betalat alla räkningar som hittills dykt ner från ovan.
en halv månad i förväg, pluspoäng på mig säger jag bara.
 
 
har haft lite "dödsångest" angående min planerade mammaledighet, hade totalt glömt bort att min chef skulle fylla i inkomst-blankett och eftersom vi bytt chef under min sjukskrivning så vet jag inte ens vem hen är..aldrig träffat människan.
loggade in på försäkringskassans hemsida för att kika lite snabbt vad för regler som gäller osv , till min förvåning får jag då se att allting redan finns där.
att det bara är för mig att fylla i hur jag vill vara mammaledig :D
jag blev oerhört lycklig.
nu är det bara 2 saker kvar att göra.
1. bekräfta faderskap nere hos socialförvaltningen (ooooooooops har totalt glömt bort det)
2. skicka in blanketterna angående bebisens namn/mellannamn/efternamn.
har planerat att beställa hem kort på älskade Jin också, men jag kanske borde vänta ett tag tills vi tagit lite fler samt att han blivit större?!
 
kim är på jobbet efter 18 dagars ledighet och jag måste erkänna att jag känner mig lite skraj att vara hemma själv med Jin.
det har varit så oerhört skönt att inte vara ensam med en liten bebis.
men jag kommer nog fixa det här.. om inte annat så finns mamma ett samtal bort bara:)
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!