lille katt

tidigare idag när jag låg i sängen så såg jag i ögonvrån hur en katt kommer in i köket, trodde det var våran och fortsatte kika på tv.
helt plötsligt ser jag att det inte alls är våran katt utan en liten liten sköldpaddsfärgad tös.
hon rasar ut.
lite senare sitter jag och Kim i soffan och hör hur någon äter torrfoder, våran katt tänker vi eftersom altandörren står öppen.
men nej. det är samma katt som kommit tillbaka.
hon vräker i sig mat, dricker vatten och äter upp gammal tonfisk :p
benito kommer då in och jag tar upp honom för vem vet vad vuxna hankatter kan hitta på.
låter han kika på henne och dom vill tillslut nosa på varandra.
släpper ner honom och han sätter sig och spanar på henne, sen tröttnar han och går ut :p

hon började gosa massor med kim i soffan.
vi kikade på hennes halsband och ser ett nummer som vi slår upp på Eniro, samma gatuadress som oss fast lååååångt härifrån.
sedan hör vi en tjej utanför som ropar "Jenna". det är katten och våran granne :) hon hade inte orkat ändra på halsbandet när hon flyttade hemifrån.
så nu vet vi var lilltjejen bor.









Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!