minskad fosterrörelse

dagen började fruktansvärt. sa till mig själv igår att om bebisen inte märks av så måste jag ringa in till lasarettet och fråga vad jag ska göra.
Bebisen bestämde sig för att inte röra sig på hela natten / morgonen.
kände en svag knuff på morgonen, thats it.
annars har det varit river dance i magen dagligen, speciellt om jag rört på mig mycket.
sköterskan i telefonen var oerhört bra och lyssnade på precis allt och hänvisade mig till ett annat ställe att ringa till.
där blev jag också bemött på bästa tänkbara sätt.

Kim drog från jobbet och jag satte mig på bussen till lasarettet, vi fick komma in nästan direkt (i väntrummet fick jag känna på ännu en knuff i magen, så det lugnade mig ganska rejält)

vi gjorde nytt ultraljud och ett starkt hjärta syntes. hon visade även ansiktet på bebisen och nu såg han verkligen ut som en bebis och inte ett foster som tidigare ^^

blev kopplad till en hjärtmätare och bebisens hjärta slog helt normalt, den mätte även rörelser i magen och det var full rulle.
Bebisen ligger med huvudet neråt och är nog därför jag känner sämre :)
läkaren sa även att bebisen är ganska stor (2,1kilo) ska få komma tillbaka i februari och mäta igen :)

väl hemma igen så började bebisen röra på sig mer och jag lyckades somna för att jag äntligen kunde pusta ut.
jag vill aldrig mer uppleva sån där hemsk känsla igen!!
är väldigt tacksam över de goa personerna jag fick träffa på falu lasarett. guld värda!! :)



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!