en dag på förlossningen

herregud vad trött jag är!
jag hoppas att jag får somna tidigt idag och sova så mycket som möjligt.

vi hade tid hos förlossningen kl 08.30 idag men vi dök upp strax efter 8 eftersom vi var tvungna att ta bussen.
dom började med att ta blodtryck, högt var det trots medicin (kan ju bero på att det är uppförsbackar både till bussen och till förlossningen) lämnade kissprov.
mådde även ganska illa..
sen fick jag vila lite och sedan lämna blodprov.
blodtryck igen efter någon timme.
sen fick jag mat :)
efter det träffade jag en läkare som gav mig info om havandeskapsförgiftning, vad jag ska vara vaksam med.
han kollade mina reflexer, sen gick han
.kl 13.30 fick jag ännu en Blodtrycksmedicin för att kolla blodtrycket en timme senare och nu såg det bra ut.
sen kom den eviga jävla väntan...
om blodtrycket såg bra ut skulle vi få åka hem..men läkaren befann sig på akuten och verkade inte lämna det stället innan han skulle hem.
i fyra timmar väntade vi på att få klartecken från en läkare som säger att "nu får ni åka hem".
men det kom ingen läkare..istället låg vi instängda på rummet och väntade.
tillslut tröttnade vi rejält och Kim letade rätt på en sköterska och fråga vafan dom höll på med.

efter att ha haft trevlig attityd hela dagen orkade vi inte hålla skenet uppe mer, sköterskan förstod det och gav oss tillåtelse att åka hem (alla värden som skulle se bra ut hade ju gjort det sedan halv tre)

imorgon ska jag vara där 10.00 för samma prover -.- ber till gud att jag slipper vara där så länge som idag. en hel dag förstörd anser jag tyvärr, finns inte ett skit att göra i ett sjukhusrum så imorgon ska jag packa ner böcker och mobil laddare!
nu ska jag mysa ner mig med min sambo och vänta på att sköterskan ska ringa och ge besked om vad läkaren har att säga.














första gången någonsin jag fått lämna blodprov via handleden dessutom

vi hittade en "stöd bok " för förlossning :p gav oss ganska många skratt




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!