Tack så mycket, god jävla jul 🎄


Tack vare försäkringskassan så är min jul och en tid framöver Totalt Förstörd..
Det är är nog ett utan de få värre sakerna som har drabbat mig, någonsin. 

När jag fick mitt första jobb var jag så sjukt noga med att starta ett sparkapital, pengarna växte fort trots att jag spenderade en massa.
Sedan kom första smällen, jag skadade mig på jobbet..sjukskriven. Efter bråk skrik och näst intill mordiska tankar fick jag tillslut ersättning från försäkringskassan, 2-3 månader efter skadan.
Gravid på detta.. ALLA mina besparingar gick åt till att köpa saker till bebisen, vagn , mamman och jag bytte ut möblerna i lägenheten. Osv.
Mammaledig; hade gjort upp en plan om hur jag skulle få pengarna att räcka till 
Föräldrapenning + en viss summa från sparkontot skulle fylla ut så jag kunde leva och försörja mig+jin varje månad. 
Dessa pengar skulle räcka lagomt tills jag skulle återvända till mitt jobb april-2015.
Slutet på mars fick jag veta att jag minsann inte har ett jävla jobb att komma tillbaka till...
Vilket gjorde att jag slutade ta ut föräldradagar den 5e april. 15 april var drt tänkt att jag skulle vara tillbaka på jobbet,  istället blev det min första arbetslösa dag.. Ett gap på tio dagar skulle förstöra för mig längre fram..
Men det hade jag ingen aning om
Kim hade semester under denna period och jag ansåg att "varför slösa på dagar när han ändå har semester och jag inte har ett jobb att gå tillbaka till"

1december 2015 opereras jag för arbetsskadan. Jag har fått ett nytt korsband och dom har sytt tillbaka menisken jag haft problem med i 1,5år
Den satt tydligen löst(wtf?!)

Nu till problemet 
Tack vare att jag inte tog ut föräldrapenning där i april så sitter jag nu här, helt utan inkomst. Min SGI = NOLL.
Jag får ingen som helst hjälp från varken försäkringskassan eller afa.
Det är väl den perfekta julklappen va?

Ringde och pratade med fk idag, dom kunde inget göra.  Hon avbröt mig hela tiden när jag försökte förklara. 
Att jag hade barn "var ju tråkigt.."

Så, nu är min enda utväg såhär ; jag måste se till att bli friskförklarad fort som bara fan av min sjukgymnast / läkare.
Jag har inte råd att vara sjukskriven, hör ni hur det låter?
Jag har INTE RÅD att vara sjuk.
Blir jag friskförklarad får jag gå tillbaka till att få A-kassa..
Känns ju jättebra att jag ska bli tvungen att ljuga för min sjukgymnast / läkare bara för att jag inte klarar den ekonomiska biten som sjuk.
Men som frisk får jag minsann pengar?

Inte nog med det så har min sambo blivit av med jobbet efter att knappt fått jobba i 3 veckor på det nya stället.. 



Ni som inte behöver ha kontakt med fk ska skatta er lyckliga. Ni anar inte hur körd i botten jag är just nu..









Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!