"Utvecklingsfas" 4.0

Sedan jag fick barn har folk retat gallfeber på mig med alla dessa jävla "Utvecklingsfaser"...
"min 6månaders bebis skriker, är det en fas"?
"min 4 månaders sover knöligt, är det en fas"
"min 7 månaders gråter på natten, är det en fas"

NEJ DET ÄR INGEN FAS, VISSA BARN ÄR SÅDÄR, ANDRA INTE 
sluta "leta" efter normaliserade saker på era barn.  Barn utvecklas, absolut. 
Men just det där ordet retar gallfeber på mig
 Speciellt när det handlar om bebisar (barn under 1år)

Haha när nyfödda är mellan 3-6 veckor gamla tar deras tarmar ett riktigt mognads språng vilket gör att bebisarna kan bli väldigt ledsna då magen kan göra ont
TILL OCH MED DÅ frågar folk om Utvecklingsfaser...  -.- 
Kommer bli gråhårig inom en vecka snart.

Men nu till mitt egna monster.
Jag gillar att använda ordet TROTS, det får man inte göra i Pk SVERIGE för det heter Utvecklingsfas 😂😂
Anyway.  Jins humör och beteende är som förbytt! 
Han kastar saker som om han vore miljonär. 
Han SPOTTAR på golvet t. om i matbutiker 

Han testar gränser som aldrig förr.. Vägrar klä på sig,blir helt lealös, gråter,skriker osv.

Hahaha känns som att jag bara gnäller men vafan, jag tänker inte bidra med några jävla solskenshistorier om att ha barn! Ärlighet 👏✌

En positiv grej är att han är förälskad i äpplen 🍎 ett äpple on dagen, minst!!!  

Jävligt tur att ungen är förbannat jävla söt när han sover ✌




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!