imponerad mamma.

Man slutar aldrig att imponeras som förälder. 
Men igår slog det mig hur fruktansvärt duktig Jin är på att skilja mellan mig och Kim.
Hur han växlar mellan svenska och finska utan problem, beroende på vem utav oss han tilltalar / vill ha uppmärksamhet ifrån.
Inte nog med det så är ungen kung på uttal Av finska orden.

Jag vet inte hur andra föräldrar är när det gäller språkkunskaper bland deras barn men jag har peppat J för att fortsätta med ännu ett språk,  Engelska. 
Här hemma övas det Engelska alfabetet varje dag.
Ord på engelska är så fruktansvärt gulliga när barn säger!
 Färger på engelska är Jin kung på.

Kan ungen ens svenska?😂

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!